Constipatia in sarcina. Remedii naturiste

De ce sunt constipata?

Constipația este una dintre cele mai frecvente modificări în timpul sarcinii, produsă parțial de diminuarea mobilității intestinale (pentru îmbunătățirea absorbției nutrienților).

Trebuie asigurat un aport suficient de fibre (25-30 grame pe zi)

Ingerarea a 2 litri de apă și 20 g de ulei de măsline pe zi

Exercițiul fizic (întreținere activă) minim este să mergi pe jos în fiecare zi, dar să faci  câteva exerciții mai specifice.

Modificările hormonale, în special creșterea progesteronului, fac sistemul nostru digestiv să meargă mult mai lent. De asemenea, dacă adăugăm la aceasta că în ultimul trimestru de sarcină bebelușul nostru va ocupa tot mai mult spațiu și ne va comprima intestinele, oricare dintre noi trebuie să facă  prevenirea constipației o prioritate.

Ar trebui să mănânci alimente sănătoase, bogate în fibre, cum ar fi: legume, cereale integrale, leguminoase și fructe.

Ce mă poate ajuta pentru a trata constipatia?

Seminte de in pentru constipatie

Acest preparat ne va ajuta să mergem la baie în fiecare zi, în plus, ne va oferi nutrienți importanți precum omega 3 și antioxidanți precum vitamina E.

  • 2 linguri de semințe de in
  • 1/2 cană de apă.
  • Fructe uscate precum stafide, prune, smochine (optional).

Alte surse bogate de fibre solubile:

Există multe alimente și plante bogate în fibre solubile, pe lângă in. Cele care ies cel mai mult în evidență sunt: semințele de psyllium, marshmallow și chia.

Pentru absorbția și biodisponibilitatea mai mare a semințelor, este mai bine să le luați măcinate, le puteți amesteca cu creme de legume sau cu iaurt sau chefir de capră sau de oaie

Elaborare:

  1. Puneți semințele de in într-un pahar, acoperiți cu apă și acoperiți recipientul cu o farfurie sau un capac.
  2. Lasă-l să stea peste noapte în frigider sau pe blatul din bucătărie dacă nu este fierbinte.
  3. A doua zi dimineața, adaugi stafidele sau prunele și gata de băut.

Cum o consumam?

Acest preparat este plin de „mucilagii” (gelul vâscos), este foarte bogat în fibre solubile, ideal pentru a ne ajuta să mergem la baie.

Puteți lua acest amestec la micul dejun. Puteți adăuga mai multe fructe, le puteți amesteca cu iaurt, într-un smoothie de fructe sau puteți să-l consumati simplu.

Dacă luați orice medicament pe stomacul gol sau la micul dejun, ar trebui să distanțați aporturile și să lăsați timp între prepararea inului și medicație, deoarece acest tip de fibre solubile poate scădea absorbția medicamentului menționat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *